Integrale klantcommunicatie
Tegenwoordig zijn er veel communicatiemogelijkheden die ingezet worden voor bereikbaarheid. Telefonie en e-mail zijn natuurlijk van oudsher een van de belangrijkste middelen, maar bereikbaar zijn via laagdrempelige platformen zoals WhatsApp, Social Media of een live chatbox wint steeds meer terrein. En terecht ook, want deze snelle manier van contact krijgen wordt steeds meer omarmd. Het voordeel van deze manieren van communiceren is dat er snel geschakeld kan worden en noodzakelijke informatie al direct is gelogd. Daar waar klanten vaak ergernis ervaren in wachttijden aan de telefoon of antwoord op hun e-mail waarderen zij het des te meer wanneer zij een alternatief hebben om snel en makkelijk een melding te kunnen doorgeven. Bijkomstig voordeel is dat ook deze responstijden makkelijk meetbaar zijn en u daardoor uitstekend in staat bent om de performance te beoordelen.
Het gebruiken van verschillende communicatievormen biedt een snellere doorlooptijd. Dit is vooral handig bij bulk of herhaal berichten bij bijvoorbeeld een grote storing. Al deze mogelijkheden zorgen ervoor dat pieken van drukte kunnen worden gedoseerd en er geen moment van aandacht voor klanten verloren gaat.
Bereikbaar zijn kan dus op veel manieren, maar welke communicatie kanalen er ook worden ingezet, uiteindelijk is het resultaat of de geboden oplossing, datgene wat bepalend is voor de ervaring van uw klant. Zeker bij (spoed) storingen of calamiteiten!